Årsmöte 13/2

Idag träffades vi, drygt 20 medlemmar, i Rydberggården för årsmöte.

Årsmötet genomfördes med Helena Ervenius som ordförande och en ny styrelse är nu vald. Styrelsen i Oddur 2022 ser ut som följer:

Ordförande 1 år: Anni Olsson (nyval) Sekreterare 2 år: Jill Engström (nyval) Kassör 1 år: Helena Ervenius (fyllnadsval) Ledamot 1 år: Matilda Johansson (fyllnadsval) Ledamot 2 år: Malin Alvkäll (omval) Suppleant 1 år: Agnes Törnqvist (nyval) Suppleant 1 år: Lova Hellgren (nyval) Suppleant 1 år: Josefine Svensson

Efter årsmötet presenterade sig Therese Möllevi som är vår idrottskonsulent i RF-SISU Småland fd. Smålandsidrotten.

Therese Möllevi

Therese berättade om deras verksamhet och hur de kan vara stöd till föreningarna. De arbetar mycket med stöttning och utbildning och vill vi ha hjälp med något är det bara att kontakta henne. Vi jobbar ju även med Trygg och Säker förening tillsammans med RF-SISU. Vi får även ekonomisk ersättning till föreningen när vi redovisar lärgruppstimmar (tex planering inför en kurs) eller LOK-aktiviteter. Vill ni veta mer är det bara att höra av er till oss i styrelsen! Tack för en mycket informativ stund!

Nästa föreläsare var Haffi Gislason som pratade om hur vi kan hjälpas åt att utveckla föreningen, känna gemenskap och sätta upp mål för vår verksamhet. Som vanligt är han otroligt inspirerande och engagerad vilket direkt sprider sig! Nu är vi alla taggade och dra igång 2022 års verksamhet i Oddur!

Haffi Gislason
Många tips och goda idéer kom upp😊

Vi hade även en lottdragning med fina priser, bla ridlektion, fodermorötter, smakprov på foder, kepsar, mm mm.

Vi vill tacka våra sponsorer : AnniChristinaEquestrian, Ölands Islandshästar, Norrgårdens grönsaker.

Mötet genomfördes ju också i samarbete med RF-SISU Småland.

Vi tackar alla som deltog för ett mycket trevligt möte!

Håll utkik efter kommande aktiviteter😊